Reguła 3 sekund, czyli pierwsze wrażenie o Twojej stronie www

klepsydra i oko

Według badań pierwsze wrażenie o stronie www formuje się w ciągu (niecałych) 3 pierwszych sekund. Krótko, prawda? Wystarczy rzut oka, żeby zadecydować, czy ktoś zapozna się z Twoją ofertą, czy raczej kliknie krzyżyk w prawym górnym rogu ekranu i nigdy nie wróci.

Być może uważasz, że masz na tyle wartościową treść do zaoferowania na swojej stronie, że obroni się sama. Tutaj mam dla ciebie dwie wiadomości. Dobra jest taka, że faktycznie jakość jest ważniejsza niż ilość i warto poświęcić czas na jej przygotowanie. Zła natomiast to taka, że nikt nie zapozna się z treścią, jeśli pierwsze wrażenie zniechęci go do dalszego pozostania na stronie.

A na co zwracamy uwagę, wchodząc na stronę? Zobacz 3 elementy, które budują pierwsze wrażenie.

DESIGN

Badania Instytutu Stanforda mówią, że 75% klientów swoją opinię o firmie opiera na wyglądzie strony internetowej.

Pierwsze wrażenie bazuje na tym, co widzimy. Tak więc dobry design to połowa sukcesu. Spójna paleta kolorów, czytelna czcionka, odpowiednie zdjęcie i przykuwająca wzrok grafika. Tyle trzeba, żeby nowy użytkownik strony zdecydował się zostać na niej dłużej.

Większość małych biznesów zaczyna od samodzielnego stworzenia odpowiedniego designu. Jeśli potrzebujesz inspiracji, przejrzyj strony www i zwróć uwagę na te, które przykuły twój wzrok na dłużej. O ten efekt przecież właśnie Ci chodzi.

Można również skorzystać z usługi profesjonalnego grafika i zlecić stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej. To rozwiązanie sprawdzi się jeśli kierujesz swoje produkty lub usługi do klienta premium.

UX

Nawet najpiękniejsza strona nie zatrzyma nikogo na dłużej, jeśli nie będzie funkcjonalna. Co to znaczy?

Dobre UX (User experience) to ogólne pozytywne doświadczenie użytkownika w trakcie korzystania z twojej strony www. I chociaż kwestia wizualna jest ważna, liczy się o wiele więcej.

Po pierwsze poruszanie się po stronie ma być proste i intuicyjne. Menu w górnej części strony, zakładka z danymi kontaktowymi, strona „o mnie”, oferta- te elementy muszą być podane na tacy. Im łatwiej i szybciej użytkownik odnajdzie informację, na której mu zależy, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie dłużej.

Druga sprawa to szybkość ładowania się strony. Jeśli jakieś elementy będą ładowały się za długo, to niewiele osób będzie czekać i zamknie stronę. Dlatego warto dobrać odpowiedni format, rozdzielczość i skompresować grafiki i video.

Kolejna rzecz- strona musi być responsywna, czyli łatwa w obsłudze zarówno na komputerze, tablecie jak i telefonie. Łatwo to sprawdzić np. tutaj. Warto o to zadbać, ponieważ z roku na rok rośnie liczba użytkowników smartfonów, którzy poruszają się w sieci głównie za pośrednictwem telefonu.

TREŚĆ

Skoro wygląd jest najważniejszy w tworzeniu pierwszego wrażenia, to czy treść w ogóle się nie liczy? Faktycznie, jest to ostatni element, na który zwracamy uwagę, jednak to, w jaki sposób tekst wygląda na stronie, ma olbrzymie znaczenie.

Długi tekst, nieprzedzielony akapitami, napisany małą czcionką nie zachęca, żeby się z nim zapoznać. Przez to nie spełni swojej funkcji, ponieważ nikt go nie przeczyta. Dlatego pierwszym tekstem, z jakim zetknie się użytkownik strony, powinno być krótkie hasło lub slogan, który w paru słowach powie, co można tam znaleźć.

Dopiero gdy przykujemy uwagę użytkownika, możemy pokusić się na dłuższy tekst. Mogą to być 2-3 zdania, które przybliżą zawartość strony, osobę, która za nią stoi, czy misję, jaka przyświeca marce. Na początek postaraj się, aby tekst był klarowny, konkretny i zrozumiały.

Ujęcie celu i precyzyjne opisanie go w paru słowach może być trudne, szczególnie jeśli nie masz w tym wprawy. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu idealnego tekstu, który przyciągnie uwagę i zainteresuje odbiorcę, zapraszam do współpracy.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie o Twojej stronie www to równocześnie pierwsze wrażenie o Twojej firmie.

Zastanów się, jak chcesz, by była kojarzona Twoja firma i jakimi słowami chcesz, by określali ją klienci. Przyjazna? Profesjonalna? Nowoczesna? Postaraj się zatem, aby takie właśnie było ich pierwsze wrażenie o twojej stronie www.

Reguła 3 sekund, czyli pierwsze wrażenie

o Twojej stronie www

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.