O mnie

Moje doświadczenie

Przez 6 lat pracowałam na Uniwersytecie Warszawskim. Koordynowałam projekt naukowy, pisałam artykuły w języku polskim i angielskim, tworzyłam prezentacje na konferencje, redagowałam teksty.

Od ponad 2 lat zajmuję się tworzeniem treści dla biznesu.

Współpracowałam z branżą budowlaną, reklamową, edukacyjną i usługową. Dla moich klientów tworzyłam teksty na blogi, landing page, newslettery, microcopy. A nawet napisałam e-przewodnik. Piszę w języku polskim i angielskim. Moje wybrane portfolio możesz obejrzeć tutaj.

Nad czym najbardziej lubię pracować?

Nie ukrywam, że uwielbiam pracować nad stronami, które wymagają „odświeżenia”. Czyli opracowania istniejących tesktów i dopasowania ich do zasad webwritingu. Często kończy się tak, że cały tekst piszę od początku.

SEO, Google Analytics- tak, tym też się zajmuję.

Styl

Czy wiesz, że nawet specjalista w swojej dziedzinie woli czytać teksty pisane prosto i zwięźle?

To prawda. Według badań 80% ludzi preferuje tekst napisany jasnym i konkretnym językiem, pobawionym naukowego słownictwa. Tak, nawet specjaliści, którzy rozumieją branżowy żargon.

Styl clear & concise (jasny i zwięzły)

Prosty i klarowny przekaz jest podstawą webwritingu. Najważniejszy jest czytelnik i to dla niego piszemy. A że jest on z każdej strony bombardowany informacjami, trzeba pisać tak, aby nie musiał się domyślać o co chodzi.

  • ODWRÓĆ PIRAMIDĘ

Na samym początku umieszczamy najważniejsze informacje. Szczegóły, detale i rozwinięcie tematu ma miejsce dopiero w dalszej części tekstu. Ma być prosto, przejrzyście i do celu.

  • ZORGANIZUJ TEKST

Aby to zrobić, treść trzeba zaplanować tak, aby prowadził czytelnika od ogółu do szczegółu. Tekst musi być przejrzysty, poszczególne akapity wyróżnione, najważniejsze informacje pogrubione.

  • PISZ DLA CZYTELNIKA

Często nie zdajemy sobie sprawy, że to, co dla nas jest oczywiste, wcale nie musi być takie dla drugiej osoby. Dlatego zawsze warto zastanowić się, czy to, co piszemy będzie zrozumiałe nawet dla laika. Poprowadźmy go przez zawiłości tematu, ponieważ możliwe, że tekst, który czyta

Jakość ponad ilość

Już od paru lat guru optymalizacji głoszą, że algorytmy Google wyżej pozycjonują treści o dużej wartości.
Co to znaczy? To znaczy, że skończył się czas bezmyślnego klepania w klawiaturę, byle tylko wyprodukować jak najwięcej tekstu, często o małej wartości.


Wysoka jakość treści procentuje wyższą pozycją w rankingach Google. A to prowadzi do zdobycia nowych klientów.